16 aug. 2011

The Power of Non-Formal Education

In perioada18-23 iunie la Praga, în Cehia, am particpat la cursul The Power of Non-Formal Education unde au participat 27 de lucrători în domeniul educaţiei formale şi non-formale, reprezentanţi ai unor ONG –uri din Franţa, Irlanda, Letonia, Lituania, Estonia, Belgia, Turcia, Polonia, Croaţia, Cipru, Austria, Elveţia şi România. Trainerii au fost Jo Claeys – Belgia, Denis Morel – Franţa, Simona Molari – Italia. Cursul a avut trei etape. Pregătirea a început cu o lună înainte de desfăşurarea lui propriu-zisă prin realizarea, de catre traineri, a 5 newslettere în care au fost postate prezentările trimise de participanţi şi teme de reflecţie vizând principalele probleme care vor fi abordate în curs şi va avea şi o perioadă în care trainerii vor acorda consultanţă participanţilor în vederea realizării planurilor acestora în domeniu. Programul a fost solicitant dar extrem de interesant. Au fost discutate conceptele de educaţie formală, informală şi non-formală, stilurile de învăţare şi proiectarea activităţilor în raport cu acestea, s-au desfăşurat jocuri de rol precum „1 step forward” şi o activitate complexă, desfăşurată pe parcursul întregului curs – „Power to the People”.
O altă zi a fost dedicată unei activităţi de simulare concepută de trainerul Jo Claeys – „Plan B” şi debriefingului acesteia, fiind organizată şi o seară interculturală, al cărei rol şi organizare au fost dezbătute în ziua următoare. Tot atunci au fost desfăşurate două workshopuri pe tema programului „Tineret în Acţiune” şi a participării active. Ultima zi a cuprins prezentarea unor exemple de proiecte în contextul educaţiei non-formale, dezbatere pe tema avantajelor şi limitărilor educaţiei nonformale, evaluarea cursului şi a activităţii personale în vederea obţinerii Youth-passului şi finalizarea activităţii „Power to the People”. Organizatorii le-au oferit participanţilor materiale de suport pe hârtie şi în format electronic, cuprinzând prezentările de la curs, ghidul TIA, resurse de metode non-formale, resurse ale participanţilor, etc.
Una dintre cele mai intense activităţi a fost Plan B. Cum reacţionează participanţii şi ce atitudini adoptă cu adevărat când trebuie să acţioneze şi nu doar să vorbească despre „cuvinte scumpe” – cum le-au numit trainerii, precum democraţie, egalitatea de şanse, participare activă, toleranţă, integrare, etc.? Mai multe despre activitatea de simulare „Plan B”, care explorează implicarea directă a participanţilor într-o situaţie bazată pe conceptul de „participare activă” găsiţi aici:
http://youth-partnership-eu.coe.int/youth partnership/documents/Publications/Coyote/10/simulated_reality.pdf




Carmen Ciocoiu - coordonator proiecte

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu